سالانه بیش از یک میلیارد قطعه جوجه ریزی در کشور انجام می گیرد

 سالانه بیش از یک میلیارد قطعه جوجه ریزی در کشور انجام می گیرد
دکتر دستور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور که در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان سخن میگفت افزود: سالانه بیش از یک میلیارد قطعه جوجه ریزی در سطح بیش از 20 هزار واحد مرغداری در کشور انجام می شود و ایران در زمینه صنعت طیور و تولید گوشت سفید مرغی جزء کشورهای رده بالا و رتبه دار جهان و در زمینه صنعت دام سنگین و سبک و تولیدات دامی در آستانه قرار گرفتن در رتبه های بالای جهانی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تولید بیش از 900 هزار تن گوشت قرمز ـ 5/1 میلیون تن گوشت سفید مرغی ـ 750 هزار تن تخم مرغ و ده میلیون تن شیر و بیش از 600 هزار تن گوشت سفید آبزیان را از مهمترین دلایل عنوان کرد.
دکتر دستور با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت سفید مرغ در کشور 22 کیلوگرم است خاطر نشان کرد این سرانه از متوسط مصرف جهانی که (11 کیلوگرم است) ، بالاتر می باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد حساسیت تأمین امنیت و بهداشت این سرمایه گذاری عظیم در بخش دام و طیور و آبزیان و حساسیت بهداشت مصرف عمومی در حوزه کاری دامپزشکی است که این امر نشان از اهمیت و حساسیت کار در دامپزشکی را نشان می دهد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، تراکم بسیار بالا، زیر ساخت های ضعیف، حساسیت خاص کشور از نظر جغرافیایی و استراتژیک، وجود مرزهای طولانی و مشترک با کشورهای همسایه، ضعیف بودن بهداشت دام در کشورهای همسایه را از مهمترین دلایل چندین برابر شدن حساسیت کار دامپزشکی در کشور عنوان نمود .
دکتر دستور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال 2011 میلادی به عنوان سال جهانی دامپزشکی، خاطر نشان کرد اعلام ریشه کنی بیماری طاعون گاوی در سطح جهان، اتفاق بسیار خوبی بود که سالجاری میلادی از طرف سازمان بهداشت جهانی FAO  اعلام شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در زمینه بیماری تب برفکی با بیان اینکه فاز اول واکسیناسیون تب برفکی سالجاری در کشور انجام شده است، تصریح کرد در حال حاضر درگیری این بیماری در استانهای شمالغرب کشور از جمله استانهای آذربایجان و گیلان وجود دارد اما در حالت کلی، شرایط بروز کانونها، شرایط بسیار خوبی است و تعداد کانونهای بیماری نسبت به سالهای گذشته خیلی کم شده است.
در پایان مراسم از زحمات چندین ساله دکتر سبحانعلی علوی مدیر کل دامپزشکی استان تقدیر و تشکر بعمل آمد و آقای دکتر صادق صالحی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل منصوب و معرفی گردید.
 
کلمات کلیدی جوجه ريزی جوجه ريزی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com