زنجیره های تولیدی گامی موثر در کاهش قیمت تولیدات دامی است

 زنجیره های تولیدی گامی موثر در کاهش قیمت تولیدات دامی است
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، حبیب شریفیان روز یکشنبه افزود: تمامی بهره برداران بخش کشاورزی هم اکنون به این باور رسیده اند که زنجیره تولید ضمن کاهش هزینه ها به افزایش تولید مستمر و با کیفیت و بدون وابستگی می انجامد.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که راه اندازی زنجیره های تولیدی در تنظیم بازار و کاهش قیمت تمام شده محصول اثرگذار بوده است.
شریفیان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از مرغداران در تولید و عرضه گوشت سفید و تخم مرغ حمایت های همه جانبه و جدی داشته و با مشوق های خود، مرغداران و اتحادیه ها را جهت نیل به ایجاد این زنجیره ها سوق می دهد.
وی اظهار کرد: اتحادیه ها و تعاونی های مرغداری و دامداری در خدمات رسانی به تولید کنندگان بازوان اجرایی سازمان محسوب می شوند.
وی گفت: هم اکنون تهیه و توزیع نهاده های دامی، مجوز جوجه ریزی، اجرای طرح های ثبت مشخصات و رکوردگیری، اصلاح نژاد دام و تلقیح مصنوعی، راه اندازی آزمایشگاه شیر، تهیه و توزیع ذرت علوفه ای سیلویی و بسته بندی شده توسط همین اتحادیه ها انجام می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: به تازگی نیز با کمک اتحادیه صنعت دامپروری استان ، کارخانه دام در شهرک شهید سلیمی آذرشهر با هدف توسعه و تحقق زنجیره های تولید در این بخش مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این معاونت تمامی تلاش و حمایت خود را به کار می بندد تا این اتحادیه ها به فعالیت خود در مورد ترویج کنسانتره دامی و تبدیل سبوس گندم به کنسانتره ادامه دهند تا از کاهش توزیع سبوس گندم به صورت خام کاسته شود.
شریفیان گفت: این سازمان از اتحادیه دامداران در مورد ورود به بازار خرید شیر خام و عرضه گوشت قرمز جهت تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت حمایت می کند تا به مسائل و مشکلاتی که تولید کنندگان و مصرف کنندگان در این زمینه دارند، پایان داده شود.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم زنجیره تبدیل تولیدات دام و طیور در استان را تکمیل کنیم، افزود: با اجرای پروژه های توسعه بخش کشاورزی و راه اندازی صنایع تبدیلی، زنجیره تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تکمیل خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عمده ترین مشکل تولیدات دامی را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش دانست و گفت: اگر مشکل سرمایه در گردش حل شود همه واحد های تولیدی فعالیت بیشتری از خود نشان خواهند داد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت این سازمان از دامداران گفت: راه اندازی زنجیره های تولیدی گامی موثر در کاهش قیمت تولیدات دامی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com