رعایت نشدن حریم قانونی مرغداری‌ها تهدیدی برای امنیت غذایی است

 رعایت نشدن حریم قانونی مرغداری‌ها تهدیدی برای امنیت غذایی است
معاون بهبود تولیدات دامی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رعایت نکردن حریم قانونی مرغداری‌های مرغ مادر را تهدیدی برای امنیت غدایی کشور دانست.

صمد زمان زاد قویدل در بازدید از مرغداری‌های شهرستان هریس، اظهار کرد: قانون گذار در قالب نظام جامع دامپروری برای مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار و به خصوص مرغ مادر حریم‌هایی تعریف کرده است و بنا به حساسیت مراکز تولید پروتئین و جلوگیری از شیوع بیماری، رعایت آن‌ها جزو ملزومات رعایتی مرغ مادر گوشتی در ساخت وسازها است.

وی ادامه داد: برخی‌ها دانسته یا ندانسته در کنار مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های مادر که حساسیت خاصی دارند، اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در قالب خانه باغ، ویلا و حصارکشی می‌کنند که امنیت بهداشتی این مجموعه‌ها به خطر می‌افتد.

وی تاکید کرد: همکاران امور اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز را به صورت شبانه روزی رصد می‌کنند و اگر تخلفی در کنار مراکز تولید و پرورش مرغ گوشتی انجام گیرد، برخورد خواهند کرد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان نیز در ادامه عنوان کرد: اراضی کشاورزی ابزار تولید و نه کالای سرمایه‌ای است اما متاسفانه برخی سودجویان زمین‌های کشاورزی را کالای سرمایه‌ای می‌دانند که موجب خردشدن و ساخته‌شدن خانه باغ‌ها و ویلاها در این اراضی شده است.

داداش نصیری خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت و محدودیت منابعی که ما در اراضی کشاورزی در استان(حدود یک میلیون و ۲۸ هزار هکتار) داریم، اگر روند ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تداوم یابد از لحاظ امنیت غذایی در آینده نزدیک با مشکل جدی برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در صورت تداوم این روند، امور اراضی استان با مشارکت و مساعدت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قانونی و به قلع و قمع و آزادسازی حریم مرغداری‌ها و اراضی کشاورزی اقدام خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com