ثبات قیمت گوشت گرم گوسفندی در روزهای پایانی سال

 ثبات قیمت گوشت گرم گوسفندی در روزهای پایانی سال

هزینه بالای نگهداری گوسفند بعنوان دام سبک و آثار ناشی از خشکسالی‌های سالانه همواره یکی از مسائلی بوده که موجب تفاوت قیمت این نوع نسبت به سایر مواد پروتئینی در کشور می‌شود، موضوعی که به دیروز و امروز ارتباط نداشته و بطور طبیعی تاثیر خود را بر روی بازار می‌گذارد، اما کارشناسان می‌گویند با توجه به جبران کمبود گوشت گوسفند از طریق سایر مواد پروتئینی بعید بنظر می‌رسد وضعیت روند افزایشی داشته باشد.
کاظم صمدی رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی روز شنبه ابراز امیدواری می کند که با وجود بسیاری از مشکلات ناشی از خشکسالی به جای مانده از سال گذشته، در روزهای پایانی سال ‪ ۸۸‬نرخ گوشت گوسفندی در قیمت کنونی ثابت مانده و افزایش نیابد.
وی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه گوشت گرم گوسفند درحال توزیع براساس نرخ مصوب است و گرانفروشی صورت نمی‌گیرد، گفت:
هرچه گوشت ارزان تر باشد علاوه بر اینکه مصرف‌کننده سود می‌برد، به نفع تولیدکننده نیز خواهد بود.
صمدی همچنین گفت: با توجه به بازرسی‌های دقیق توسط سازمان بازرگانی و مجامع صنفی در ایام نزدیک به سال نو، با هرگونه تخلف احتمالی از سوی واحدهای صنفی برخورد می‌شود.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تصریح کرد: در زمان حاضر شرکت تعاونی هر کیلوگرم گوشت گرم گوساله را بطور میانگین ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۵۰۰‬تومان به واحدهای صنفی عرضه می‌کند.
وی ادامه داد: بر روی این نرخ بطور میانگین ‪ ۱۰‬درصد شامل هشت درصد سود و دو درصد ضایعات اضافه می‌شود و پس از آن در چرخه ی توزیع قرار می‌گیرد صمدی افزود: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه یا مخلوط ‪ ۱۳‬هزار تومان و ران هم از ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۵۰۰‬تومان بیشتر نیست.
وی سپس تصریح کرد: هر کیلوگرم گوشت گوسفندی سرد نیز بطور میانگین ‪۱۰‬ هزار و ‪۵۰۰‬تومان بفروش می‌رسد.
یادآور می‌شود: در زمان حاضر هزار و ‪ ۵۰۰‬واحد فروش گوسفندی و هزار واحد فروش گوشت گاوی در تهران فعال می‌باشند.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی می‌گوید: وضعیت بازار گوشت گوسفند در سال جاری متاثر از خشکسالی بوده موضوعی که به نظر می‌رسد با توجه به بارندگی‌های رضایت بخش امسال، در سال ‪ ۸۹‬با آن برخورد نکنیم.
وی تصریح کرد: اگر سال آینده بره‌ها را برای ذبح استفاده نکنند با کمبود گوشت گوسفند مواجه نخواهیم شد.
صمدی معتقد است: برای مدیریت واحد بر توزیع گوشت گرم گوسفند و گوساله باید متولی خاصی تعیین شود تا بتوان پس از بررسی‌های لازم براساس امکانات برنامه ریزی کرد که در آن صورت وضعیت دلال‌ها نیز در بازار عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.
 

 
کلمات کلیدی کنترل قیمت گوشت قرمز
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com