تکذیبیه ای که تکذیب شد!

 تکذیبیه ای که تکذیب شد!

تیرماه سال 93 با مصوبه دولت قیمت خرید شیرخام از دامداران 1440 تومان اعلام شد اما صنایع لبنی به بهانه عدم کشش بازار و احتمال زیان خود، از خرید شیرخام با این قیمت امتناع کرد. گفتنی است در طی سال گذشته بر اساس آمار اعلام شده، در برخی از فرآورده های لبنی تا بیش از 40 درصد نیز افزایش قیمت وجود داشته است.  
بعد از گذشت یک سال و عملیاتی نشدن این مصوبه و اعتراض چندباره دامداران به دولت، برای جلوگیری از زیان بیشتر آنان، دولت تصمیم به الزام کارخانجات لبنی به خرید شیرخام به قیمت مصوب نمود و در این خصوص بازرسان سازمان حمایت در کارخانجات لبنی مستقر گردیدند. با این اقدام، صنایع لبنی طی نشست خبری مخالفت خود را با تصمیم دولت اعلام کرد.
 در نهایت برای پایان دادن به این مناقشات هیئت دولت تصمیم به افزایش قیمت برخی فرآوده های لبنی مشروط به خرید شیر خام به نرخ 1440 تومان توسط صنایع لبنی گرفت که در این خصوص در تاریخ 7 تیر 94 وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در نشست خبری به مناسبت روز صنعت و معدن اعلام نمود: به دلیل جلوگیری از زیان دامداران و کارخانه‌های لبنی دولت تایید کرد که قیمت شیر و ماست معمولی و پنیر فتا 10 درصد افزایش یابد که البته این موضوع باید در ستاد تنظیم بازار تصویب شود و دلیل این تصمیم را نیز اینچنین بیان داشت: دولت نمی‌تواند یارانه این بخش را پرداخت کند، به همین دلیل این تصمیم گرفته شد که البته این موضوع در دولت تائید شده، ولی هنوز به تصویب ستاد تنظیم بازار نرسیده است.
چند روزی از این خبر نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت کشور نگذشته بود که، در تاریخ 10 تیر محمد شریعتمداری معاونت اجرایی رییس جمهوری از طریق روابط عمومی خود تکذیبه ای را با این مضمون به اطلاع عموم رساند: تاکنون در هیچ یک از جلسات هیئت دولت، بررسی نرخ محصولات لبنی مطرح نشده است و درخواست خرید شیر خام با قیمت 1440 تومان از دامداران که ارتباط مستقیمی با نرخ محصولات لبنی دارد فقط در یکی از جلسات ستاد هدفمندسازی یارانه ها مطرح و اتخاذ تصمیم راجع به تغییر نرخ محصولات لبنی به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است.


اینگونه وقایع را چگونه می توان تفسیر کرد؟ ناهماهنگی بین بخش های مختلف دولتی یا بی اطلاعی مسئولین از تصمیمات مهم کشوری؟!


سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در خصوص خبرهای متناقض منتشر شده از سوی مسئولین دولتی می گوید: بر اساس تصمیمی که در جلسه هیات دولت گرفته شد مقرر گردید برخی از محصولات لبنی پر مصرف تا سقف 10 درصد افزایش قیمت داشته باشند و این مشروط به خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان از دامداران توسط صنایع لبنی است.
وی ادامه داد: این تصمیم در ستاد تنظیم بازار با حضور بیش از 30 نفر مصوب شد که من به عنوان نماینده دامداران و آقای باکری به عنوان نماینده صنایع لبنی نیز حضور داشتیم، در همین جلسه سازمان حمایت نیز به عنوان کارشناس تائید خود را برای این افزایش قیمت اعلام کرد.
وی در خصوص علت تکذیبیه ی اعلام شده توسط معاونت اجرایی رییس جمهوری، گفت: این پرسشی است که بسیاری از عضوهای ما آن را مطرح کرده اند و برای خود ما نیز جای تعجب دارد که چطور تصمیمی که در هیئت دولت گرفته شده و در ستاد تنطیم بازار با حضور بیش از 30 نفر مصوب شده اکنون توسط یک مقام دولتی تکذیب می شود!
رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به ناهماهنگی های موجود بین بخش های مختلف دولتی بیان داشت: در روز پنجشنبه برای پیگیری این موضوع به حضور مهندس حجتی وزیر کشاورزی رفتیم ایشان نیز از این خبرتکذیبیه متعجب بودند و قول پیگیری موضوع را دادند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com