تولید 600 تن تخم‌مرغ مازاد در ماه/تخم‌مرغ‌های مازاد چه می‌شوند؟

 تولید 600 تن تخم‌مرغ مازاد در ماه/تخم‌مرغ‌های مازاد چه می‌شوند؟
دبیر کل کانون مرغ تخم‌گذار بیان کرد: می شود تخم مرغ پاستوریزه را منجمد کرد و آن را تا یکسال ذخیره کرد. این موضوع نیاز به سرمایه دارد که نه مرغداران در اختیار دارند و نه دولت سرمایه ای در این زمینه تخصیص می دهد.
فرزاد طلاکش اظهار کرد: هیچ تخم‌مرغی در ایران دپو نمی‌شود چون چنین کاری نیاز به سرمایه‌ دارد که این سرمایه نه در اختیار مرغداران است و نه دولت بودجه‌ای برای اینکار اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: هر ماه حدود 600 تن تخم‌مرغ مازاد بر تقاضا تولید می‌شود که حدود 400 تن آن به کشورهای عراق و افغانستان و کمی هم به ترکمستان صادر می‌شود و نزدیک به 200 تن مازاد می ماند که این میزان در بازار تاثیرات منفی خود را گذشته و اکنون وضعیت به گونه‌ای است که قیمت تمام شده برای هزینه تخم‌مرغ در کشور بالاتر از قیمت فروش تخم‌مرغ است.
طلاکش همچنین گفت: ما نمی‌ توانیم برای افزایش صادرات خود برنامه ریزی کنیم، چون اکنون رقیب ما در افغانستان، پاکستان است و رقیب ما در عراق ترکیه است و آنها تخم‌مرغ را با قیمتی ارزان‌تر صادر می‌کنند. چون به هر حال در کشوری مانند ترکیه یارانه‌هایی برای صادرات در نظر گرفته شده که دولت به این شکل از صادرات حمایت کرده و محصول نهایی را با قیمتی ارزان‌تر به دست مردم می رساند.
دبیر کل کانون مرغ تخم‌گذار، بیان کرد: به طور کلی در بخش تخم‌مرغ تنظیم بازاری توسط دولت انجام نمی‌شود و تدبیری در این زمینه اندیشیده نمی‌شود. وگرنه اگر قرار باشد دولت در زمینه ذخیره‌سازی تخم‌مرغ اقدام کند، می‌تواند تخم‌مرغ پاستوریزه را منجمد کند و این محصول تا یکسال قابلیت مصرف دارد ولی این افتاق نمی‌افتد و بودجه‌ای برای آن توسط دولت در نظر گرفته نمی‌شود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com