بیش از هفت هزار راس دام در کنگاور واکسینه شدند

 بیش از هفت هزار راس دام در کنگاور واکسینه شدند
دکتر حسین صالحی اظهار داشت: این تعداد دام سبک و سنگین علیه بیماری های بروسلوز و سل واکسینه شدند.
وی افزود: شبکه دامپزشکی کنگاور در زمینه مبارزه با بیماریهای دامی در سال گذشته نیز 637 هزار و 267 نوبت سرعملیات واکسیناسیون علیه بیماریهای آبله، شاربن، بروسلوز، هاری، تب برفکی و لمپی اسکین در دامهای سبک و سنگین انجام داده است.
صالحی اضافه کرد: در زمینه مبارزه با بیماریهای مشترک نیز طی سال گذشته بالغ بر 9 هزار و 115 نوبت تست سل و پنج هزار و 258 راس دام مورد آزمایش تست بروسلوز یا تب مالت قرار گرفتند.
مدیر دامپزشکی در ادامه گفت: در سال 93 بالغ بر دو میلیون و 63 هزار و 573 قطعه جوجه در واحدهای کنگاور پرورش داده شده و در نیمه اول سال جاری نیز یک میلیون و 85 هزار و 300 قطعه جوجه ریزی در این واحدها ثبت شده است.
وی همچنین اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور با تکیه بر پرسنل زحمتکش و خستگی ناپذیر و برخورداری از همکاری خوب با واحدهای بخش خصوصی دامپزشکی شامل 2 مرکز مایه کوبی و درمان و چهار داروخانه دامی با وجود محدودیتها و کمبودها در جهت بهبود ارتقا سطح بهداشت دام و حمایت از تولید و سرمایه دامی این شهرستان به بهداشت عمومی خدمت رسانی می کند.
وی در پایان به مصرف کنندگان توصیه کرد گوشت قرمز و گوشت سفید مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که ممهور به مهر دامپزشکی می باشد تهیه و در صورت مشاهده گوشت و فرآورده های خام دامی مشکوک (از نظر بهداشتی)، مراتب را با شماره تلفن 48222004 شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور اطلاع رسانی نمایند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 84 هزار نفر در90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و 411 کیلومتری تهران واقع شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com