بیش از 50 درصد دام عشایر قوچان واکسینه شدند

 بیش از 50 درصد دام عشایر قوچان واکسینه شدند
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: بیش از 50 درصد دام عشایر در این شهرستان واکسینه شدند.
علیرضا قدرتی اظهار داشت: بالاترین جمعیت عشایری خراسان رضوی در قوچان قرار دارد و این شهرستان پذیرنده عشایر از شش شهرستان دیگر می باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت  این قشر در تامین بخشی از نیاز جامعه، این شبکه با ورود هرساله عشایر تمهیدات و برنامه های خاصی از جمله واکسیناسیون دام ها، خونگیری، واکسیناسیون بر علیه بیماری هاری، درمان دام های بیمار را اجرا می کند.
وی افزود: حمام ضد انگل های خارجی و سمپاشی اماکن دامی و بدن دام و همچنین توزیع سم یارانه ای  از دیگر خدمات ارایه شده به عشایر منطقه قوچان توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان می باشد.
قدرتی با بیان اینکه جمعیت دامی عشایر این شهرستان بیش از یکصد هزار راس  دام است، تصریح کرد: از ابتدای خرداد ماه طرح واکسیناسیون دام عشایر آغاز شده و بیش از نیمی از این جمعیت دامی در برابر بیماری ها واکسینه شده اند و این طرح همچنان در حال اجرا می باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان یادآور شد: با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان، شبکه دامپزشکی قوچان با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی بین بخشی اقدامات مهمی برای  تامین سلامت شهروندان اجرا می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com