برای نخستین بار در سمنان انتقال جنین گاو انجام شد

 برای نخستین بار در سمنان انتقال جنین گاو انجام شد
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای اولین بار دراستان سمنان و در یکی از بزرگترین گله های صنعتی پرورش گاو میش کشور ، عملیات انتقال جنین خالص ایتالیایی انجام شد واستان سمنان نیز به معدود استان های پیشرو در زمینه انتقال جنین پیوست.
مصطفی شاه حسینی  افزود:گاومیش جزو دام های بومی کشور بوده و نسبت به گاو از احتیاجات غذایی کمتر و مقاومت بهتری در مقابل بیماری ها دارد لذا در راستای اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری و استفاده بهینه از توان تولید بومی کشور، اصلاح نژاد این دام و افزایش تولیدات آن در دستور کار معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است .
وی ادامه داد: در صورت اجرای موفقیت آمیز این طرح امکان تولد گاومیش هایی با خلوص ژنتیکی بالا و توان تولید شیر تا سه برابر تولید فعلی فراهم شده و دام های جدید از ویزگی های رفتاری مناسب و آرامش در شیر دوشی برخوردار شده و موجبات افزایش درآمد و توجیه اقتصادی بیشتر برای بهره برداران این بخش و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.
شاه حسینی اضافه کرد: گوشت گاومیش در مقایسه باگوشت گاو دارای چربی کمتر و کلسترول آن نیز نسبت به سایر گوشت های قرمز 40 درصد کمتر و پروتئین آن 11درصد و مواد معدنی نیز 10درصد بیشتر است و لذا گوشت گاومیش بدلیل کمبود کلسترول برای افراد دارای مشکل قلبی و عروقی نیز مناسب می باشد.
وی مهمترین مزیت ها ی پرورش گاو میش نسبت به گاو را ، تولید شیر با درصد بالای پروتئین ، چربی ، لاکتوز و امگا دانست و گفت :تولید گوشت با چربی و کلسترول پایین از دیگر ویژه گی های پرورش گاومیش می باشد .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com