استفاده از انرژی خورشیدی در صنعت کشاورزی عربستان

 استفاده از انرژی خورشیدی در صنعت کشاورزی عربستان
عربستان سعودی – استفاده از انرژی خورشیدی می تواند راه حل خوب و مفیدی در کاهش هزینه های سوخت مرغداری ها و صنایع کشاورزی عربستان باشد . 
در نشست و گردهمایی "کشاورزی پایدار با استفاده از راهکار انرژی خورشیدی" که اخیراً در ریاض انجام شد به بهره وری از انرژی خورشیدی به عنوان منبع نوری به ویژه در مزارع مرغداری اشاره شد . 
در این نشست که با همکاری "اتحادیۀ صنعت خورشیدی عربستان سعودی" (SASIA) برگزار شد، آقای عبدالمحسن الشعیبی از مدیران DarSolar  که از کمپانی های سعودی و بهره وری صنعتی انرژی خورشیدی است ،عنوان کرد : " نصب سیستم های دیزلی – خورشیدی برای تولید برق در مرغداری های عربستان سعودی ، به ویژه آن تعداد که به شبکۀ برق کشوری وصل نیستند راهکار بسیار مفیدی خواهد بود."
تولیدکنندگان مرغداری عربستان سعودی هزینه های گزافی را مجبورند بابت هزینه برق مرغداری تحمل کنند . در سال 2012 میلادی،هزینه برق مرغداران سعودی از برزیل که 79 درصد واردات فراورده های مرغداری این کشور را داشت، نیز بیشتر بود . 
در حال حاضر، تولیدات مرغداری عربستان سعودی تنها 40 – 45 درصد نیاز بازار داخلی را تامین می کند اما انتظار می رود که این رقم تا 5 – 10 سال آتی به 60 – 65 درصد افزایش یابد . 
آقای الشعیبی افزود : "سیستم های برق خورشیدی – دیزلی با خنک سازی مرغداری و کاهش هزینه به مرغداران برای تولیدات بیشتر و مقابله با واردات بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود."
در حال حاضر شرکت Dar Solar این پروژه را بر روی یکی از جوجه کشی های عربستان سعودی که در سال 900 هزار لیتر سوخت دیزلی استفاده می کند ، اجرا می کند . 
با توجه به اینکه ذخایر سوخت دیزلی عربستان سعودی کم و محدود است ، مرغداران و صاحبان صنایع کشاورزی عربستان سعودی ناگزیر از استفادۀ منابع جایگزین هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com