احتمال حذف تعرفه صادرات تخم مرغ توسط دولت

 احتمال حذف تعرفه صادرات تخم مرغ توسط دولت
دیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری، کارآفرینی و توسعه تجارت وزارت جهادکشاورزی گفت: تعرفه صادرات تخم مرغ در صورت ثبات بازار داخلی صفر می‌شود.
اسماعیل عباسپور درخصوص احتمال صفر شدن تعرفه صادرات تخم مرغ اظهارداشت: درحال حاضر این مسئله در دستورکار قرار دارد و کارشناسان مربوطه مشغول بررسی آن هستند.
وی تصریح کرد: برای وزارت جهادکشاورزی هم منافع تولیدکنندگان و هم منافع مصرف کنندگان و موضوع تنظیم بازار مهم است، لذا تا زمانی که بازارداخلی در رابطه با تولید تخم مرغ به یک ثباتی نرسد، نمی توانیم تعرفه صادرات این محصول را صفر کنیم.
پیش از این، هدایت اصغری رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم گذار میهن گفته بود: متاسفانه تاکنون 20 هزارتن تخم مرغ در مرغداری‌ها دپو شده است و به دلیل اینکه دولت برای کنترل بازار در اوایل سال 90 هفتاد درصد بر صادرات تخم مرغ عوارض وضع کرد، درحال حاضربا مشکل صادرات روبرو هستیم.
وی عنوان کرده بود که ما انتظار داریم هرچه سریعتر دولت حذف عوارض صادرات تخم مرغ را با فوریت ابلاغ کند و مشوق‌هایی به‌کار گیرد که حداقل در ماه 10 هزارتن صادرات تخم مرغ داشته باشیم.
رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران تصریح کرد: دامدار این ضرر را به شرط کاهش قیمت تمام شده با حمایت دولت به کیلویی 720 تومان در اسرع وقت پذیرفته است.
 
نظرات شما
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۱/۰۲/۰۳

    مشکل اساسی اینست که متاسفانه تصمیم گیران وتصمیم سازان این صنعت عدهای غیرمتخصص ورفاه مندهستندکه اساسی برای آنهاروزمره گی وحفظ میزریاستشان ومدیریتشان است لذاسرنوشت مرغداراهمیتی برای انهانداردزیراکه چندین ماه است قیمت تخم مرغ درحدضررفراوان است وکسی هم به فکرجبران آن نیست اینجانب زمانی درشهرستان جلفاطبابت میکردم برای درمانگاه آنجاشربت اسهال وشربت سرفه درخواست میکردیم همیشه شربت اسهال درزمستان وشربت سرفه درتابستان به دستمان میرسیدتوخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۱/۰۲/۰۴

    سلام itp عزیز.چه خوب شد پس از روزها شاهد یک خبر از وضعیت تخم مرغ بودیم .همه که ما رو فراموش کردند شما دیگه چرا؟ ما همه امیدمان اول خدا بعد هم شما هستید که حداقل درد دل تولیدو تولید کننده رو میدونید و میگین هر چند گوش شنوایی نیست یا نمیخوان بشنون . نمونه واضح اونهم اظهارات دلسوزانه وکارشناسانه این اقای دبیر کل که اسم وفامیلیش را یک تریلی هم نمیکشه ولی نظرات کارشناسی شون خالی از هر گونه منطق و وزن؟.ما هم میدونیم با این مرثیه خوانیها هیچ دردی از دل تولید کننده درمان نمیشه ولی تو رو خدا بگین که حداقل بفهمیم یکی هم بیاد ما هست و فراموش نشدیم.ما از مسولین نامحترم انتظار هیچ کمک یا مساعدت یا حذف فلان تعرفه و..... را نداریم باید خودمون دستها را بالا بزنیم تنها راهش تولید با نصف ظرفیته .میزان تولید باید با شناخت واگاهی از بازار مصرف داخل صورت بگیره و شما اقای حسینی عزیز وهمکاران محترم توی این زمینه خیلی تاثیر گذارید .با تشکر از همه شما عزیزان

    پاسخ...
  •  

    محمد باقر اسماعیلی گفت : ۹۱/۰۲/۰۴

    سلام چرا قیمته سویا رو به روز اعلام نمیکنید کی وچه زمان سویا ارزان میشه ما داریم برشکست میکنیم با این قیمت تخم مرغ وقیمت خوراک کیلو 800 تومان یک چاره ای باندیشید به خدا مرغ دارا دارن به جایه مرغاشون خودشون حروم میشن

    پاسخ...
  •  

    اشکان گفت : ۹۱/۰۲/۰۸

    با سلام:
    اقای عباسپور به خودت زحمت نده دیگه مرغداری نمونده تا شما به فکر صادرات باشی.شما با سرمایه ما مرغدارها و دامداران در جهاد به سر میبری.شما همه کار میکنی الا حمایت از تولید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com