اجرا خرید تضمینی گوشت دام زنده عشایری در استان تهران

 اجرا خرید تضمینی گوشت دام زنده عشایری در استان تهران
سیروس نصیری سه شنبه در نشست اعضای شورای عشایری شهرستان فیروزکوه افزود: در این چند سال گذشته به رغم اینکه هزینه تولید دام زنده عشایری افزایش پیدا کرده، اما قیمت گوشت دام عشایری افزایش پیدا نکرده است.
وی با بیان اینکه باید زنجیره تولید و مصرف دام عشایری تکمیل شود، گفت: در این راستا با همکاری پشتیبانی امور دام استان تهران و تشکل های عشایری طرح خرید تضمینی گوشت دام زنده عشایری با قیمت مصوب اجرا می شود.
مدیرکل امور عشایری استان تهران یادآور شد: با توجه به تاکیدات وزیرجهاد کشاورزی این طرح تا یک هفته آینده اجرایی می شود و به ازای هرکیلو گوشت لاشه بسته بندی شده، دویست و 33هزار ریال از عشایر استان تهران خریداری می شود.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح دست واسطه ها در فروش دام زنده عشایری کوتاه شده و هم عشایر و هم مصرف کننده از گوشت با کیفیت و قیمت مناسب بهره مند می شوند.
نصیری اضافه کرد: پیش بینی می شود در این طرح 150تن از گوشت دام زنده عشایری استان تهران به صورت مستقیم عرضه شود.
وی خاطر نشان کرد: اتحادیه تعاونی های عشایر استان تهران در این طرح به عنوان مباشر جهت خرید دام عشایری و تحویل آن به پشتیبانی امور دام استان تهران عمل خواهد کرد.
به گفته وی عشایر استان تهران می توانند جهت فروش دام خود با شرکت های تعاونی شهرستان ها و اتحادیه عشایری استان تماس بگیرند.
در این نشست همچنین فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه جامعه عشایری استان تهران، جامعه ای خود کفا و تولید کننده است، گفت: باید مسوولان دستگاه های اجرایی از این جامعه مولد و خود کفا حمایت کنند.
روح الله طاهری افزود: دولت تدبیر و امید همواره از بخش تولید حمایت کرده و با توجه به اینکه جامعه عشایر بخش اعظمی از لبنیات و گوشت قرمز مردم را تامین می کند، شایسته است تا از این جامعه حمایت شود.
وی از برپایی عرضه گوشت قرمز عشایری در شهرستان فیروزکوه نیز خبرداد و گفت: در آینده نزدیک مکانی برای عرضه دام زنده عشایری در این شهرستان افتتاح و نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی و عشایری در فیروزکوه برپا می شود.
اولین نشست شورای عشایری شهرستان فیروزکوه در سال جاری روز سه شنبه با حضور مدیرکل امور عشایری استان تهران، فرماندار شهرستان فیروزکوه و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان درمنطقه عشایری ارجمند برگزار شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com