645هزار دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند

 645هزار دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: فاز اول واکسیناسیون ۶۴۵ هزار دام علیه بیماری تب برفکی از ۲۷ خرداد ماه سال جاری اجرا می شود.
 عبداله بهمنش  صبح یکشنبه در بازدید از مناطق روستایی شهرستان دنا افزود: این طرح به مدت ۴۰ روز کاری با همکاری بخش خصوصی  در استان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود در این فاز ۴۵ هزار رأس دام سنگین و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان که به منظور بررسی وضعیت بهداشتی دامهای منطقه و نظارت بر اجرای واکسیناسیون تب برفکی از مناطق عشایری  شبلیز و جلاله شهرستان دنا بازدید کرده بود، بر همکاری دامداران با دامپزشکی استان تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به پوشش گیاهی مناسب و آب و هوای مطبوع جمعیت قابل توجهی از دام های عشایر در این مناطق متمرکز گردیده و از طرفی با توجه به آغاز فاز اول واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دامی استان و بالطبع در این مناطق ، لزوم بازدید از نحوه خدمات رسانی دامپزشکی به دامداران این منطقه ضروری به نظر می رسید.
 وی یکی از سیاست های دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در سال اقتصا مقاومتی ، اقدام و عمل را تداوم ارائه خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی به مناطق محروم و صعب العبور استان اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی اداره کل دامپزشکی استان  در بازدیدهای دوره ای  دارو ، واکسن و سموم بصورت رایگان در اختیار دامداران این مناطق قرار می گیرد.
بهمنش بررسی مشکلات دامداران منطقه و همکاری دامداران با پرسنل دامپزشکی در راستای پوشش عملیات های واکسیناسیون دامها و سایر فعالیت های دامپزشکی در فصول مختلف سال را ضروری دانست.
 
کلمات کلیدی واکسن تب برفکی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com