31 کشور مقصد صادرات کالاهای مرتبط با دام و طیور از خراسان رضوی

 31 کشور مقصد صادرات کالاهای مرتبط با دام و طیور از خراسان رضوی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: پارسال 58 هزار تن انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور با نظارت دامپزشکی از این استان به 31 کشور جهان صادر شد.
دکتر محمد رشتی باف ارزش کالاهای مرتبط با دام و طیور ثبت شده در قرنطیه های دامپزشکی خراسان رضوی را 68 میلیون دلار اعلام کرد.
وی افزود: مقصد صادرات کالاهای مرتبط با دام و طیور از خراسان رضوی طی سال 1394 که نسبت به سال 1393 سه تن افزایش داشت کشورهای عضو اتحادیه اروپایی، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بود.
معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: تخم مرغ خوراکی با 39 هزار تن وزن و ارزش 21 میلیون دلار در صدر کالاهای صادراتی این استان به دیگر کشورهای جهان قرار دارد.
وی گفت: مقصد عمده فرآورده های خام دامی از خراسان رضوی نیز کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان بوده است.
دکتر رشتی باف همچنین از رشد 28 درصدی صادرات خوراک آماده دام و طیور در این مدت خبر و ادامه داد: مقصد عمده این کالاها نیز افغانستان،تاجیکستان و ترکمنستان است.
وی افزود: رشد صادرات در بخش فرآورده های دام و طیور از خراسان رضوی نشانگر پویایی کارخانه ها و تولیدکنندگان این حوزه است که سبب علاقه مندی کشورهای مقصد به این گروه از کالاهای تولیدی ایران شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: واردات کالاهای حوزه زیر نظارت دامپزشکی این استان نیز از چهار کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می گیرد و عمده اقلام آن شامل کنجاله، پنبه دانه، گندم دامی و پیله ابریشم است.
استان خراسان رضوی با هفت میلیون راس دام سبک و 330 هزار راس دام سنگین حدود هشت درصد جمعیت دامی کشور را در اختیار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com