کشتارگاه سُنتی اراک باید صنعتی شود

کشتارگاه سُنتی اراک باید صنعتی شود
مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: کشتارگاه اراک باوجود پیگیری‌های صورت گرفته به دلیل فرسودگی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و باید از سُنتی به صنعتی تبدیل شود.

«سید سعید میرنظامی» ، بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی اراک پیگیری‌های متعددی برای اصلاح کشتارگاه اراک انجام دادند که شایسته تقدیر است، اما مشکلات این واحد رفع نشده و تا زمان راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی این مسایل حل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: کشتارگاه سنتی جوابگوی افزایش جمعیت استان مرکزی و به تبع آن اراک به عنوان مرکز استان نیست، نیاز ضروری است که کشتارگاه سنتی شهر به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود که با رعایت استانداردهای لازم، گوشت با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

فرآیند تولید گوشت در کشتارگاه اراک نیازمند اصلاحات ویژه است

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان موظف است نسبت به ارزیابی خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام نماید.

میرنظامی ضمن تاکید به لزوم نگاه بلندمدت در ارتباط با کشتارگاه کلانشهر اراک، افرود: تعطیلی یکباره کشتارگاه فعلی اراک به طور قطع مقدور نیست، اما باید با ایجاد زمینه مناسب به سمت راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی حرکت کرد در غیر اینصورت با وجود صرف هزینه برای این موضوع فعالیت‌ها بی نتیجه خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com