مرغداران تخم گذار؛ اتحادیه میهن و چالش های وزارت بازرگانی / گزارش تصویری

I.T.P : در 23 فروردین 1389 ؛ نشستی جهت همفکری اعضا و مدیران اتحادیه میهن در دفتر آن اتحادیه برگزار شد.
در این جلسه که به تبادل نظر بین اعضا جهت هماهنگی و چاره اندیشی در خصوص بحران های موجود در صنعت مرغداری علی الخصوص بخش تخمگذار برگزار شد، هر کدام از اعضا با ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
محوریت این جلسه بیشتر در خصوص جمع بندی و هماهنگی اعضا در خصوص جلسه ای بود که قرار است امروز با مسئولان وزارت بازرگانی انجام شود.
هر چند با توجه به قیمت تمام شده تولید تخم مرغ و نرخ فروش آن گلایه های تولید کنندگان در زمینه های فوق فراتر از آن بود که در یک جلسه یا نشست بتوان به آن رسیدگی شود؛ اما در یک نگاه کلی همگی بر عدم حمایت دولت و عدم تامین خواسته ها و نیازهای اصلی و تعیین قیمت غیر کارشناسانه وزارت بازرگانی تاکید داشتند.
در این نشست گزارشی از نتایج برگزاری جلسه ای که در چند روز پیش با معاونت امور دام انجام شده بود ارائه گردید در جلسه فوق معاونت امور دام در خصوص راهکارهایی که لازم است تا بحران موجود کاسته و یا از بین برود، از اتحادیه ها و تعاونی های فعال در صنعت تخمگذار خواسته است تا با ارائه راهکارهای اجرایی اقدام به برنامه ریزی طولانی مدت جهت اجرا و هماهنگ شدن بیشتر صنعت با سازمان توسعه تجارت، وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی نماید.
در جلسه دیروز مدیران و اعضای هیئت مدیره به بیان دیدگاه ها و تصمیمات صورت گرفته در خصوص قیمت تخم مرغ پرداختند و همگی بیش از هر چیز به لزوم افزایش اتحاد و هماهنگی بین اعضا و اتحادیه میهن مخصوصا در وضعیت فعلی تاکید نمودند.
آنچه در طول جلسه چند ساعته دنبال شد، صحبتهای مسئولانه و دلسوزانه ای بود که نشان می داد باید با داشتن اتحاد و ایجاد نظم و نظام تولیدی و هم سو بودن تفکرات مدیریتی در تولید کلان، به سمتی رفت تا صنعت مرغداری ایران دچار انتظار باید و نباید های وزارت بارزگانی نگردد و همواره با تهیه و تدوین برنامه ای بلند مدت در تفکر اجرای طرحی جامع از سوی تشکلها برای کم رنگ تر کردن بحران هایی ناخواسته مانند وضعیتی که هم اکنون دچار آن هستیم؛ باشیم.
هم اکنون سوالی در اینجا مطرح می شود و آن اینکه؛ آیا این بار جلسه تولید کنندگان با وزارت بازرگانی ثمر بخش خواهد بود؟ آیا ضرر 50 میلیاردی وارد شده سال گذشته بر پیکره این صنعت بی ثبات جبران خواهد شد یا با اصرار بر منیت های اداری بر میزان آن افزوده خواهد شد؟
آیا این توقع زیادی است که وزارت بازرگانی برای یکبار هم که شده یک قدم کوچک در راستای حمایت از تولید کننده داخلی بردارد؟ قدمی که هر چند کوتاه و زودگذر باشد، اما می تواند گرما بخش دل سرد تولیدکننده این کنسرو طبیعی یعنی تخم مرغ ساخت وطن باشد.

برای ملاحظه عکس ها و در وضعیت مناسب سرعت اینترنت بین 20 تا 35 ثانیه شکیبا باشید

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com