صادرات 13 میلیون دلاری خوراک طیور از خراسان جنوبی

صادرات 13 میلیون دلاری خوراک طیور از خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: صادرات خوراک طیور از استان در سال 95، به 27 میلیون کیلوگرم و ارزش 13 میلیون دلار افزایش یافته است.
علیرضا رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما باید به دنبال خود کفایی و خود اتکایی باشیم.
وی با بیان اینکه بیماری فوق حاد پرندگان در 24 استان کشور وجود دارد افزود: استان ما همچنان جزو هشت استان پاک کشور است و برون رفت ازاین بیماری کار ساده و کوچکی نبود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 40 میلیارد تومان برای خسارت و غرامت در نظر گرفته شده است و در حال پرداخت است.
رفیعی پور افزود: به دلیل پاک بودن استان ما ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان به استان ما 120میلیون تومان برای خرید تجهیزات کمک کرده تا بتوانیم مایحتاج پیشگیری را تامین کنیم.
مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 11 شبکه دامپزشکی، 9 پست دامپزشکی، دو خانه بهداشت دام و چهار قرنطینه مرزی و بین استانی در خراسان جنوبی، گفت: از نظر اداری 180 پرسنل دولتی در حوزه مقابله با بیماری ها مشترک در این مجموعه ها فعالیت می کنند.
رفیعی پور با اشاره به 60 واحد فعال در سطح استان، افزود: در بخش خصوصی دامپزشکی  115 نفر مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در سال 94 ، 21 میلیون کیلوگرم صادرات خوراک طیور داشته ایم، گفت: در سال 95 در حوزه صادرات خوراک طیور رشد بیش از 30 درصدی داشته ایم و رقم صادرات ما به 27 میلیون کیلوگرم رسید که ارزش دلاری آن 13 میلیون دلار بوده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قبل از دریافت کدIR تنها به کشور افغانستان صادرات  داشته ایم، گفت: از سال گذشته در حوزه فرآورده های مرتبط با دام و طیور به دنبال بازارهای آسیای میانه و روسیه هستیم.
رفیعی پور خاطرنشان کرد: سومین سال است که تب کنگو را در استان نداشته ایم و آمار کشتار، کشتارگاه هایی که بر آن نظارت می شود از 55 هزار راس به 72 هزار راس دام سبک و سنگین رسیده است.
وی با اشاره به 25 میلیون جوجه ریزی در سال گذشته بیان کرد: از این تعداد تنها 10 میلیون در استان به کشتار رسیده و مابقی به صورت زنده به دیگر استان ها صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص عملکرد مدیریت بهداشت بیماری های دامی، گفت: 14 مورد واکسیناسیون، خون گیری و تست  را به صورت منسجم انجام داده ایم و 90 درصد دام های استان واکسیناسیون شده اند.
رفیعی پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 8400 نفر ساعت آموزش دیده اند، گفت: 54 میلیون تومان برای آموزش کارکنان هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: راز موفقیت این اداره کل داشتن فرهنگ انتقاد پذیری و پذیرش نظر ذی نفعان است که باعث آینده نگری ما می شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع مرغ های هورمونی کاملا بی اساس و غیرعلمی است، گفت: تمام شهرستان های ما توانایی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را دارند و بیش از 2 میلیون کیلوگرم مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید می شود.
رفیعی پور با اشاره به اینکه در سطح جهانی تنها 25 درصد تولید مرغ، مرغ بدون آنتی بیوتیک است، گفت: 25 واحد ما در سطح استان مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کنند.
وی افزود: 400 واحد در سطح استان داریم ک به صورت مستمر فعالیت می کنند و در سال گذشته سه واحد غیر مجاز پلمپ شد.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در سال گذشته دامپزشکی در جلسات تحقیقاتی بین المللی حضور خوبی داشته است، گفت: در سال 95 بیشترین تبادل تحقیقاتی و علمی را در زمینه دستاوردهای دامپزشکی و پیشگیری با پنج قاره داشته ایم.
رفیعی پور با اشاره به اینکه برنامه دامپزشکی در سال 96 اجرای پدافند غیرعامل است، گفت: در این خصوص برنامه های ویژه ای را تدارک دیده ایم و با اقدامات مشترک در بحث پدافند غیرعامل زیستی به دنبال این هستیم که با انجام رزمایش آمادگی و توان مقابله با تهدیدات ناخواسته را افزایش دهیم.
وی افزود: موضوع دیگری که ما به دنبال آن هستیم بحث باقی مانده های دارو، مواد شیمیایی و آلاینده ها است و تلاش می کنیم که به یک نقطه اطمینان بخش برسیم و با این وجود که 95 درصد محصولات ما عاری از باقی مانده است اما این موضوع نیازمند همت بیشتری است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری از بیماری، گفت: اینکه ما بیمارستان فوق تخصص سرطان داریم افتخار نیست و ما باید به دنبال این باشیم که تخت های بیمارستانی را کم کنیم.
رفیعی پور با بیان اینکه بیماری های بسیاری می تواند از طریق فرآورده های دامی منتقل شود، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ما درنحوه نگهداری از این فرآورده ها کوتاهی می کنیم و سبب انتقال بیماری می شویم.
وی با اشاره به صادر شدن 2 میلیون کیلوگرم مرغ به ارزش 5/2 میلیون دلار در سال گذشته، بیان کرد: ارزش تولیدات طیور گوشتی ما در سال 25 میلیارد تومان است و در همه محصولات 70درصد تولید مازاد مصرف استان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com