ترکیه در حال پیشرفت / نمایشگاه viv ترکیه - 2013

اگر همیشه صنعت مرغداری ترکیه را با ایران مقایسه می کردید و مقیاس موفقیت ایران را با اعداد ترکیه می سنجیدید باید قبول کرد و اعتراف کرد که هر روز این فاصله بیشتر می شود و صنعت مرغداری ترکیه در حال توسعه و پیشرفت فراوان است و اگر چند روز دیگری هم مانند این ده سال گذشته، بر صنعت مرغداری ایران مدیریت کنیم، چیزی جز افسوس و خیانت، به نسل بعدی صنعت مرغداری ایران نخواهد رسید . صنعت مرغداری ترکیه کمتر از آنچیزی است که در پتانسیل تولیدکنندگان ایرانی است اما مدیران و متولیان آنها، درست تصمیم گرفتند و افق های خوبی را ترسیم و گامهای مناسبی را در این خصوص برداشته اند و امروز درحال چیدن میوه های تصمیمات خود هستنتد. تصمیماتی که منیت و خودخواهی در آنها نبوده و بذرهای آینده نیز در حال کاشتن است.
متاسفانه تعداد کثیری از مدیران ایرانی چه در سطح شرکت ها، چه در سطح انجمن ها، اتحادیه و تعاونی ها در زمان تصمیم گیری های خود برای صنعت، اول از هر چیزی به نام، برند، محصول و اهداف شرکت خود فکر می کنند و پس از آن به اکثریت و صنعت می اندیشند و چنانچه گاهی هم صحبت های احساسی و حماسی از آنها می بینیم، فقط برای انعکاس در جراید بوده است. باشد تا ببینیم چه می شود...
نمایشگاه VIV ترکیه 2013 که به عنوان بزرگترین و تنها نمایشگاه بین المللی منطقه حائز اهمیت است کمپانی های پیشتاز صنعت مرغداری جهان در زمینۀ تکنولوژی ، تجهیزات ، تولیدات گوشت و تخم مرغ را گرد هم آورد .
 این نمایشگاه نه تنها فرصتی برای آشنایی با آخرین دستاوردهای روز این صنعت بود بلکه محلی برای دیدار با مدیران و متخصصین صنعت و برگزاری جلسات و سمینارهای مفید و رد و بدل کردن اطلاعات علمی – تجاری بود و ما شاهد آن بودیم که ایرانی های زیادی در آنجا اقدام به عقد قرارداد برای خرید محصول و ماشین آلات بوده و تعدادی هم اقدام به اخذ نمایندگی  . {tor_sutitle}ترکیه از جمله کشورهایی بود که بیماری آنفولانزای مرغی همچون بمب اتم برای هیورشیما، صنعت مرغداری اش را ویران کرده  بود و امروز به عنوانی یکی از قطب های صنعت مرغداری در منطقه، قد علم کرده است{/tor_sutitle}
این نمایشگاه با بیش از 10 هزار متر مربع وسعت و 30 درصد افزایش در فضای نمایشگاه نسبت به سال 2012 ، میزبان بسیاری از شرکت های فعال در صنعت مرغداری از کشورهای بلژیک ، برزیل ، بلغارستان ، چین ، جمهوری چک ، دانمارک ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، هند ، ایران ، ایتالیا ، ژاپن ، اردن ، کره ، مکزیک ، مالزی ، لهستان ، پرتغال ، اسپانیا ، سوئیس ، تایوان ، هلند ، تونس ، انگلیس ، اوکراین، اسرائیل و آمریکا بود .
یکی از رموز موفقیت نمایشگاه VIV ترکیه ، برگزاری این رویداد در شهر استانبول است که مرز بین آسیا و اروپا محسوب می شود .

عکس های نمایشگاه viv ترکیه سال 2013

صنعت مرغداری ترکیه
صنعت مرغداری ترکیه در سال 2012 میلادی 830 / 1 میلیون تن تولیدات گوشت مرغ و بیش از 15 میلیارد تولید تخم مرغ داشته است .
صادرات این کشور در سال 2012 با 7 / 31 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 893.815.306 دلار رسید . در خصوص صادرات تخم مرغ این کشور با توجه به اینکه 27 درصد تولیدات ، صادر می گردد  صادرات تخم مرغ که در سال 2011 میلادی 285 میلیون دلار بود در سال 2012 با 23 درصد افزایش به 351  میلیون دلار رسید .
بایستی خاطر نشان کرد که ترکیه به عنوان دهمین کشور تولید کنندۀ تخم مرغ در جهان در تولیدات تخم مرغ جهان نقش مهمی بر عهده گرفته است.
صنعت مرغداری ترکیه از 12 میلیون دلار صادرات گوشت مرغ در سال 2002 به 541 میلیون دلار در سال 2012 رشد پیدا کرد . همچنین مصرف سرانۀ گوشت مرغ در همین دوره از 11 کیلوگرم در سال به 21 کیلوگرم رشد و افزایش یافت و مصرف تخم مرغ نیز از 115 عدد در سال به 185 عدد افزایش یافته است .
در مجموع گردش مالی حاصل از معاملات گوشت مرغ ترکیه در سال 2012 در حدود 5 / 4 میلیارد دلار محاسبه شده است .

یادآور می شود ایران یکی از مشتریان خوب ترکیه برای واردات گوشت مرغ می باشد و در زمان های مختلف، ایران توانسته است با واردات گوشت مرغ از ترکیه، علاوه بر حفظ ارتباطات سیاسی، نسبت به ذخیره سازی گوشت مرغ ترکیه ای نیز اقدام نماید.
از آنجایی که ایران به علت ضعف مدیریت صادرات و برنامه ریزی کلان و ثابت نبودن تصمیمات مدیران آن، نتوانسته بازاریابی خوبی در منطقه برای فروش محصولات مرغداری داشته باشد، کشور ترکیه توانسته با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و پرداخت یارانه به آنها اقدام به بازاریابی مناسبی در سطح منطقه نماید . طوری که قیمت فروش گوشت مرغ در کشورهای همسایه ای که اقدام به واردات گوشت مرغ از ترکیه می نمایند، بسیار ارزارن تر از قیمت مصرفی خود مردم ترکیه می باشد و این به آن علت است که دولت ترکیه قیمت واقعی را به تولیدکننده گوشت مرغ پرداخت می نماید اما گوشت مرغ را در بازار زیر قیمت سایر رقبا توزیع و پخش می کند. بدون شک این سیاست در بازاریابی و ایجاد وفاداری خریداران در سالهای بعد کمک بسزایی خواهد کرد.
فراموش نکنیم که ترکیه از جمله کشورهایی بود که بیماری آنفولانزای مرغی همچون بمب اتم برای هیورشیما، صنعت مرغداری اش را ویران کرده  بود و امروز به عنوانی یکی از قطب های صنعت مرغداری در منطقه، قد علم کرده است.

گاهی فراموش نکنیم که خداوند چه نعمتهایی به این خاک و مرز داده است اما ما به راحتی آن ها را نادیده گرفته ایم.

شما می توانید عکس های مربوط به این نمایشگاه را از طریق لینک زیر مشاهده نمایید
عکس های نمایشگاه viv ترکیه سال 2013
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com