تجمع تعدادی از مرغداران

I.T.P : علی حسینی : دیروز طبق یه برنامه نه چندان هماهنگ شده تعدادی از مدیران اتحادیه های مرغداران گوشتی و مرغدار از ساعت 9 صبح در مقابل معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به اوضاع و بحرانهای موجود در صنعت مرغداری نشان دهند.
تجمع کنندگان عمده ترین مشکلات خود را در نحوه خرید مرغ زنده و قیمت آن، واردات بی هدف و بی برنامه گوشت مرغ در اوج تولید و خودکفایی کشور، قیمت نهاده ها و عدم مدیریت مسئولین در ساماندهی اوضاع می دانستند.
یکی از مرغداران عنوان نمود: در ماده 16 بهره وری صراحتا اعلام شده است که چنانچه هر یک از محصولات کشاورزی و دامی، به اندازه خود کفایی کشور، تولید گردید، دولت موظف است با بردن تعرفه در جهت حمایت از تولیدکننده داخلی از وی حمایت های لازم را انجام دهد اما در طول 6سال گذشته دولت به جای انجام تعهدات خود، تنها از مصرف کننده حمایت نموده است.
مرغدار دیگری گفت: در اوج تولید چگونه و با مجوز چه کسی و با کارشناسی کدام سازمان برای واردات گوشت مرغ اعلام نیاز شده است؟ در حالیکه مازاد تولید در کشور وجود دارد، چرا مرغداری ها باید مرغ های بالای 3 کیلو و نیمی داشته باشند؟
مرغداران اعلام می کردند که در حال حاضر خریداران مرغ اقدام به خرید نمی کنند و اگر خرید میی کنند، با قیمتی غیر واقعی و بسیار پایین، سفارش خود را را انجام می دهند و ما به امید وعدهای خرید وزارت بازرگانی اقدام به تولید با حداکثر ظرفیت خود نموده ایم و امروز باید مانند اینگوه ملتمسانه سرمایه خود را به آتش بکشیم.
مرغدار دیگری عنوان کرد: دولت درسال 4 بار به ما وعده خرید می دهد و متاسفانه هیچ زمان به آن اعمال نکرده است و ما امروز با 4 نرخ مختلف روبرو هستیم اتحادیه سراسری با کلی تلاش برای کاهش قیمت و جلب رضایت دولت و تولیدکننده و به عنوان یک اتحادیه تخصصی قیمت 2560 تومان را اعلام و پیشنهاد داده است. وزارت جهادکشاورزی قیمت 2380 تومان و وزارت بازرگانی 2100 تومان را که در نهایت امروز مرغ زنده را با اگر و شاید و هزار منت، 1600 تومان به ازای هر کیلو گرم خریداری می نمایند.
در ادامه این تجمع، متاسفانه هیچ یک از مسئولین از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر به خواسته ملاقات مسئولین توجه نکرد.با نهایت التماس و تمنا صرفا جهت آرام کردن مرغداران در حالیکه سالن اجتماع و نشست وزارت بازرگانی آماده و حاضر بود، نزدیک به اذان ظهر، آقای صدرا... دولت پای صحبت معترضین در نماز خانه وزارت بازرگانی نشست و از تمهیدات و تصمیمات اخیر و یادآوری سوابق اجرایی و درخشان خود، به همراه نقطه های مثبت تجربیات خود در خرید تضمینی مرغ زنده برای مرغداران مشکل داری که این همه راه برای حل مشکل خود طی نموده اند، صحبت کرد که در نهایت پس از 15 دقیقه نطق و سخنرانی، تجمع کنندگان را دعوت کرد تا از میدان ولیعصر تهران به میدان ونک ( با ترافیک و مسافت موجود حدود 9 تا 12 کیلومتر دور از محل تجمع ) - شرکت پشتیبانی امور دام – و برای صرف ناهار بروند و بعد به سخنان خود ادامه دهند که تجمع کنندگان با پافشاری به تقاضای خود برای دیدار با معاون وزیر بازرگانی - آقای ضیغمی- دعوت ایشان را رد کردند و گفتند برای ناهار نیامده اند و می خواهند آقای ضیغمی را ملاقات نمایند و از ایشان هم بابت حضورشان تشکر نمودند.
در نهایت پس از نماز و ناهار، جناب آقای مدرس - معاون آقای ضیغمی که خود معاون وزیر بازرگانی می باشند - دوباره در نمازخانه وزارت بازرگانی نشست خود را ادامه دادند.
نتیجه و تصمیمات این جلسه به علت جلوگیری از حضور خبرنگار I.T.P در نشست فوق توسط مسئولین حراست وزارت بازرگانی هنوز به دستمان نرسیده است.

فیلم مصاحبه با تجمع کنندگان

 

شما می توانید بخشی از گزارش تصویری را در زیر مطالعه نمایید









فیلم مصاحبه با تجمع کنندگان

 
نظرات شما
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۶/۲۲

    مرغ داخلی روی دست پشتیبانی و مرغدار مانده در حالی که در فروشگاه شهروند مرغ ترکیه جولان می دهد به نظر می رسد می خواهیم برای ملت ترکیه 2.5 میلیون شغل ایجاد نماییم و برای ایران 2.5 میلیون نفر بیکار درست کنیم د
    کافی است با صداقت کامل اعلام کنند تا مرغداری ها را تعطیل کنیم چرا که ذرت پشتیبانی از 450تومان به 490تومان افزایش قیمت داده شده است در حالی که تمام گفتار مسئولین دولتی با اقدامات آنها بسیار متفاوت می باشد .

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار اسلام شهر گفت : ۹۰/۰۶/۲۲

    ضمن تشکر از همکاران عزیز خواهشمندم در تجمع بعدی اطلاع رسانی بیشتر کنید تا ما هم در این اعتراضات شرکت کنیم

    پاسخ...
  •  

    شهریار گفت : ۹۰/۰۷/۰۵

    سلام خدمت همکاران زحمت کش.
    الان از مرغداری رسیدم خوونه ، روی یکی از برگه باسکولام نوشته، خالص=4248 پشت برگه هم راننده امضاکرده نوشته 5*240 . میدوونید یعنی چی؟ یعنی میانگین 540/3 .الان سن مرغا که دیگه دارن یواش یواش تبدیل به گودزیلا میشن 62 روزه.
    میدونید چرا ؟ گفتیم مرغ که گروونه !!!، جوجه رو هم که ارزوون خریدیم تلفات هم که نداریم!!!!چی کار کنیم ؟ نگه داریم مرغ گروونتر بشه بفروشیم. شاید یه سالن اضافه کردیم!!!!
    داداشم میگه مرغتو نگه دار حاجی ها برن مکه برگردن بازار خوب شه بعد بفروش.
    این الان وضع ماست.
    تو رو خدا از مرغدارا خواهش می کنم هر کس این مطلب رو می خوونه یه کامنت بذاره برای یه تحصن حسابی حاضر بشیم.به خدا سرنوشت شوومه ما دست خودموونه فقط باید با هم باشیم.ازi.t.p هم تقاضا می کنم اداره این مهم رو دست بگیره به خدا ثواب داره . اگر هم امکان داره تو فیسبووک یه صفحه باز کنید مر غدارا از اوونجا manage شن.
    ممنون.

    پاسخ...
  •  

    I.T.P گفت : ۹۰/۰۷/۰۸

    سلام
    الان یکسالی هست که توی فیس بوک هستیم - ما رو ادد کنید - خودبه خود عضو گروهی می شید که مرغدارها توی اون عضو هستن:
    http://www.FaceBook.com/itpnews

    پاسخ...
  •  

    مهدی از کرمان گفت : ۹۰/۰۷/۱۰

    سلام گره مشکل مرغدارها فقط به دست خود مرغداران باز میشه راحشم فقط وفقط تحسن های پی در پیه . همه باهم باشیم مشکل برطرف میشه پس هماهنگ باشیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com