انتشار در تلگرام

داروی گیاهی پیشگیری و معالجه کننده بعضی از بیماری‌های طیور با خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شد.
دکتر رضا امیربیگی، طراح این دارو در گفت‌وگو با خبرنگار علمی «شبکه خبر دانشجو»، با اشاره به اینکه این طرح منجر به تولید پنج داروی صد در صد طبیعی و ارگانیک برای استفاده در صنعت پرورش و تولید طیور می شود، اظهار داشت: آنتی بیوفین، برونکوفین، ایمونوفین، آنزوفین و بیوهربال پنج داروی تولید شده این طرح هستند.
وی اضافه کرد: این داروها فاقد هر گونه عوارض جانبی و مشکلات زیست محیطی هستند.
این استاد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص داروی آنتی بیوفین گفت: این دارو از مواد موثر چند گیاه دارویی که حاوی ترکیبات فنلی می باشد، تهیه شده است.
امیربیگی با اشاره به اینکه داروی آنتی بیوفن دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است، تصریح کرد: از این دارو برای پیشگیری و معالجه بیماری های عفونی طیور استفاده شده و در قارچ ها و باکتری ها مقاومت ایجاد نمی کند.
وی داروی گیاهی برونکوفین را موثر در درمان برونشیت طیور عنوان کرد و گفت: این دارو موکولیتیک بوده که ترشحات را روان و سبب تسهیل در خروج ترشحات می شود.
طراح این دارو خاطرنشان کرد: برونکوفین معالجه کننده تورم مجاری تنفسی و باز کننده برونش ها است.
استاد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص داروی ایمونوفین افزود: مصرف این دارو موجب افزاش ایمونوگلوبین ج (IGG) در خون طیور شده و سیستم ایمنی بدن طیور را در مقابل بیماری های ویروسی و باکتریایی ایمن می کند.
وی تصریح کرد: ‌این پنج داروی 100 درصد طبیعی که برای اولین بار در جهان تولید شده اند موجب افزایش کیفیت گوشت طیور نیز می شود.
امیربیگی خاطرنشان کرد: داروی گیاهی پیشگیری و معالجه کننده بعضی بیماری های طیور به تولید انبوه رسیده و در کشور تجاری سازی شده است.
لازم به ذکر است، ‌دکتر رضا امیربیگی، استاد دانشگاه شهید مدرس و متخصص تولید و فرآوری گیاهان دارویی رتبه سوم پژوهش های توسعه ای را در بیست و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی کسب کرده است./انتهای پیام